# #

Plates Topu Kullanımı / Hareketleri

1.Plates Topuyla Dengeyi Sağlama Egzersiz Hareketi

Uygulanışı:

Bu uygulama ile ‘C’ harfi gibi şekil alarak hem pilates topu üzerinde denge kurmasını hemde karın bölgesini çalıştırarak ısındırma hareketi ile sonra ki aşamalarımız için hazırlık yapıyoruz. Sırtınızı “C” şeklini alacak biçimde başınızı öne eğerek göbeğinize doğru bakın ve kalçanızı öne doğru kaydırın.


Not: Pilatesin temeli olan bu hareket sayesinde kalçalarınızla dengeyi sağlamayı öğrenecek ve omurganızın doğru yönü bulmasını sağlaycaksınız.
Vücudun üst ve alt kısmını aynı anda çalıştıran bu hareket ile kalçanızı ve butlarınızı sıkılaştırıp onlara söz dinletmeyi öğreteceksiniz. Hareketle birlikte omurganız da doğru vücut duruşunu elde etmek için çalışacak.
2.Plates Topuyla Doğru Duruş Pozisyonu
Uygulanışı:
Bu egzersizde amaç pilates topu üzerinde dengede durarak, bel yan bölgelerini çalıştırmaktır.
1. Pilates topunun üzerine sırtınız dik biçimde olacak şekilde oturun.Bacaklarınız omuz genişliğinde açık olsun.

2. Belden aşağınızı sabitleyip hiç oynatmadan nefes vererek sağa dönün ve ilk pozisyonunuza gelin.Daha sonra nefes vererek sola dönün ve tekrar ilk pozisyonunuza gelin.

Gösterilen tüm hareketleri ilk kez yapıyorsanız, 8 er kez tekrar edin, vücudunuz alıştıkça sayıyı artırabilirsiniz, ideal olarak 15 kez tekrar tavsiye olunur.
Not: Kendinizi ilk günden aşırı zorlamayın.. kas kasılmalarına kramplara neden olabilir.
3.Plates Topu ile Squat (popo sıkılaştırma)
Uygulanış:

1. Yandaki resimde gördüğünüz gibi pilates gymball u ayağınızın altına yerleştirin.

2. Öne doğru çömelip alçalırken nefes verin.Hareketi diğer ayağınız için de yapın.

Bu hareket ile popu çevresi çalışacak fazla yağlar eriyecek ve sıkı bir popoya sahip olacaksınız…
4.Plates Topuyla Yanlara Esneme
Uygulanış:

Yan bölgelerimizi pilates topu yardımıyla çalıştırıyoruz.

1. Sırtınız düz olacak şekilde dik durun, omuzlarınızı gevşetin.

2. Resimdeki gibi topla beraber yana doğru eğilirken nefes verin.

3. Hareketi diğer yana doğru da yapın.
5.Plates Topu İle Yarım Mekik
Uygulanış:
1. Yere uzanın, kollarınız yanlarda, dizleriniz 90 derece bükük biçimde ayaklarınızla topu tutun.
2. Resimdeki gibi topu kaydırmadan göbeğinize bakarak kalkmaya çalışın.
3. Kalkarken nefes verin (Nefes verirken göbeğiniz içerik çekilmeli,alırken karnınız şişmelidir).
6.Plates Topuyla Bacak Çekme
Uygulanış:

1. Kalça ve beliniz yere değecek şekilde uzanın.

2. Bacağınızın birini dizden bükerek venefes vererek kendinize doğru çekin.Topu dengede tutmaya çalışın.Hareketi 8 defa tekrarlayın.

3. Hareketi diğer bacağınız için de yapın.

Uygulamaları doğru yapmaya özen gösteriniz..
7.Plates Topu İle Mekik
Uygulanış:

1. Topu resimdeki gibi ayaklarınızın altında kaydırmadan tutun.

2. Sırt üstü uzanın ve dizlerinizi bükerek doğrulun bu sırada nefes verin.

Pilates topu yardımı ile mekik çekerek karın ve göbek bölgemizde ki kasları çalıştırarak sıkılaştırıp erimesini sağlıyoruz..
8.Plates Topuyla Omurga Yuvarlama
Uygulanış:

1. Bacaklarınızı düz bir biçimde pilates topunun üzerine uzatın.

2. Herbir omuru kullanacak şekilde omurganızı yuvarlayarak nefes vererekyukarı kalkın ve aynı şekilde her omuru tek tek çalıştırarak tekrar ilk pozisyonunuza geri dönün.

3. Pilateste omurga yuvarlama en önemli temel hareketlerden biridir.Bu hareketi çok iyi öğrenmelisiniz.
9.Plates Topuyla Bacak Kaldırma
Uygulanış:

1. Yere sırt üstü uzanın, kollarınız yere değsin, pilates topunu resimdeki gibi dengede tutmaya çalışın.

2. Ayak bileğiniz gergin biçimde bir bacağınızı ve kalçanızı yukarıya kaldırın.

Bacağınızı kaldırıp indirirken doğrultusunu değiştirmeyin diğer bacakla da aynı adımları uygulayın
10.Plates Topuyla Kalça Hareketi
Uygulanış:

1. Resimdeki gibi kalçanız havada, kollarınız yanda olsun.

2. Bacaklarınızın altına koyduğunuz pilates topunu nefes vererek kendinize doğru çekin.
11.Plates Topuyla Yana Sağa Sola Yuvarlama Hareketi
Uygulanış:

1.Resimdeki gibi bacaklarınızın altına pilates topunu sıkıştırın, kollarınız omuz hizasında yanlarda açık olsun.

2.Topu dengede tutarak belden aşağınızı önce sağa sonra ilk konuma daha sonra da sola doğru döndürün.

Kalça ve yan bölgeleri çalıştıran oldukça yararlı hareketlerden birisi..
12.Plates Topuyla Kol ve Bacak Uzatma
Uygulanış:

1. Pilates topunun üzerine karınınız topu kavrayacak şekilde yüz üstü uzanın.

2.Topu kaydırmadan sol kolunuz ve ayağınızla yerden destek alıp, sağ kolunuzu ve bacağınızı düz bir biçimde yukarı kaldırın.

3.Hareketi sağ kolunuz ve ayağınız yerde sabit iken, sol bacağınız ve sol kolunuzu kaldırarak da yapın.
13.Plates Topuyla Bacak Açma
Uygulanış:

1. Pilates topununun üzerine resimdeki gibi uzanın, bacaklarınız mümkün olduğunca gergin olsun.

2. Ellerinizle yerden destek alın ve nefes alıp her iki bacağınızı yanlaradoğru açın.Bacaklarını kapatırken nefesverin.

Bacakları açarak kalça yanlarını çalıştırıyoruz..
14. Plates Topuyla Kol Çalıştırma
Uygulanış:

1. Pilates topununun üzerine resimdeki gibi uzanın, bacaklarınız mümkün olduğunca gergin olsun, ayaklarınızı yerde sabitleyin ve kollarınızı ileriye doğru uzatın.

2..Nefes vererek kollarınızı kendinize doğru çekin.Nefes alıp yine ileriye doğru düz bir şekilde uzatın.
15.Plates Topuyla Yana Dönme
Uygulanış:

1. Pilates topununun üzerine resimdeki gibi uzanın, bacaklarınız mümkün olduğunca gergin olsun, ayaklarınızı yerde sabitleyin ve kollarınızı ileriye doğru uzatın.

2. Nefes vererek vücudunuz üst bölgesini aynı anda sağa doğru döndürün.Hareketi sol tarafa doğru da yapın.

Yana sağa ve sola dönerek yan bölgelerimizi çalıştırıp inceltiyoruz..
16.Plates Topuyla Şınav Çekme Hareketi
Uygulanış:

1. Pilates topununun üzerine resimdeki gibi uzanın, bacaklarınız mümkün olduğunca gergin olsun.

2. Kollarınızı yerde sabitleyin belinizi çukurlaştırmadan eğilip kalkarak şınav çekin.

Belinizde boşlukta kaldığı için düz durmakta zor olacaktır.

17.Plates Topuyla Bacak Sıkılaştırma Egzersizi
Uygulanışı:

1. Elleriniz yerde ve tüm vücudunuzmümkün olduğunca gergin olacak şekilde resimdeki pilates topunun üzerine bacaklarınızı koyun.

2. Bacağınızın birini nefes vererek yukarı kaldırın.

Hareketi diğer bacak için de yapın.
18.Plates Topuyla Vücut Esnetme egzersizi
Uygulanış:

1. Dizlerinizin üzerine oturun pilates topuna uzanırken eğilin ve nefes verin.

Hiç bir şey düşünmeden konsantre olun verahatladığınızı hissedin.

Tüm vücudu esnterek kan dolaşımını hızladıran ve enerji yakımı sağlayan hareketimiz.
19.Plates Topuyla Vücut Esnetme hareketi
Uygulanış:

1. Topuklarınızdan destek alarak sırt üstü biçimde pilates topu üzerine uzanarak resimde görüdğünüz şekilde vücudunuzu esnetin.

Toplamda 19 adet pilates topu ile zayıflama, kilo verme, kalça basen eritme inceltme ve sıkılaştırma hareleterini ve egzersizlerini tamamlamış olduk.



#



Kargo Takibi | Gizlilik İlkeleri | Güvenlik İlkeleri | İade Şartları | Kargo ve Teslimat | Tüketicinin Korunması | Hesap Numaralarımız | Site Haritası | Yardım Sayfaları

Plates Topu, Sitede yer alan grafiklerin tüm hakları saklıdır. Kopyalayanlar hakkında yasal işlem yapılacaktır. Sitede yer alan bilgiler sadece bilgilendirme amaçlı olup, kullanımına yönelik hiçbir taahhüt ve tavsiye yerine geçmez. Ürün'e ait bilgiler üretici firmanın sitesinden derlenmiştir.

Sauna Eşofman Nisan - 2014




Adınız / Soyadınız :
Telefon Numaranız :
#
# Numaranızı bırakın, müşteri temsilcilerimiz dilediğiniz zaman sizinle iletişime geçerek bilgilendirsin ve siparişinizi alsın.